E-handelsvillkor

Hem / E-handelsvillkor

E-handelsvillkor: Mat i Mälardalen
www.matimalardalen.se

Gäller från 2020-06-26

Allmänt
Här följer köpvillkoren som gäller när du e-handlar från matimalardalen.se. Villkoren gäller mellan dig som kund och Mat i Mälardalen som webshopp (Advago AB, 559145-3591), vid order och inköp av varor på matimalardalen.se.

Avtal och kunduppgifter

För att e-handla på matimalardalen.se måste du ha fyllt 18 år.

Som kund är du ansvarig för att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Om du misstänker att någon obehörig fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska detta anmälas till kundtjänst. Om en sådan anmälan inte gjorts ansvarar du för alla köp som gjorts med dina inloggningsuppgifter.

Mat i Mälardalen förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning, exempelvis om felaktiga personuppgifter har uppgivits. Mat i Mälardalen förbehåller sig rätten att stänga av dig som e-handelskund. Vid eventuell avstängning blir du informerad om detta.

Beställning

På matimalardalen.se kan du se vilka tider som finns tillgängliga för leverans samt när du senast måste genomföra din beställning för respektive leveranstid.

När Mat i Mälardalen mottagit din order skickas en beställningsbekräftelse via e-post.

Varor

På matimalardalen.se visas viss produktinformation för varje vara men för fullständig produktinformation och uppgifter som tillverkningsdag och bäst före-datum hänvisas du till varans förpackning. Gällande information om ingredienser och allergener så är det alltid märkningen på en varas förpackning som gäller.

Mat i Mälardalen reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- eller skrivfel på hemsidan. Exempel på sådana fel kan vara felaktig information i produktbeskrivningen, att en bild inte återger produktens exakta utseende eller att det anges felaktigt pris på en vara.

Ersättning av varor

Om en vara som du beställt inte finns i gårdsbutiken vid plocktillfället, så ersätts den med en likvärdig vara. I vissa fall ringer vi upp Er för att diskutera en ersättningsvara.

Du betalar alltid det lägsta priset av den beställda varan och den plockade likvärdiga varan.

Priser

De priser som anges när du slutför din order är de priser som gäller för din beställning.

Reservation för viktvaror 

Alla djur är olika i kroppsbyggnad. Vi gör allt för att matcha exakt viktmått så gott vi kan. Det kan vara en differens på -25g +25g. 

Avgifter

  • Vid hemleverans debiteras en hemleveransavgift på 79 kr.

Betalning

Du betalar din order med bank- eller kontokort från Visa, Mastercard eller American Express alternativt genom fakturabetalning genom Billmate. Det går inte att betala med kontanter.

1. Betalkort: I samband med att du slutför din order reserveras ett belopp från ditt konto. Transaktionen bokförs normalt inom fem bankdagar.

2. Fakturabetalning: Tillsammans med Billmate www.billmate.se, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Billmate. 

Du hittar mer information om Billmate på www.billmate.se och kan läsa deras användarvillkor där. För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. 

Hemleverans och upphämtning

Mat i Mälardalen erbjuder leverans genom hemleverans.

Legitimationskontroll

Oavsett leveransmetod förbehåller Mat i Mälardalen sig rätten att begära legitimation vid utlämning av varor. Kan legitimation inte uppvisas vid leverans av order som innehåller varor med åldersgräns har Mat i Mälardalen rätt att neka utlämning av varorna med åldersgräns. Varan/varorna med åldersgräns tas då tillbaka till ansvarig gårdsbutik.

Om du inte kan ta emot eller hämta varorna

Om du inte kan ta emot dina varor vid hemleverans gör transportören en bedömning om varorna kan lämnas. Under förutsättning att transportören kommer fram till din ytterdörr lämnas varorna utanför dörren. När varorna har lämnats övergår ansvaret för varorna till dig. Om en port eller grind hindrar oss från att nå fram till din dörr lämnas varorna inte kvar. Åldersbegränsade varor som kräver legitimationskontroll lämnas aldrig kvar. Om varorna inte kan lämnas tas de tillbaka till butiken/lagret som plockat dina varor. För att få bekräftelse på om du har möjlighet att hämta upp varorna i butik, vänligen kontakta kundtjänst. Om du då avstår från att hämta dina varor kommer du att debiteras för hela ordervärdet. 

Reklamation

Om något går fel eller om du önskar reklamera en vara ska kundtjänst kontaktas så snart som möjligt efter att fel har upptäckts, dock senast inom 5 dagar. Kreditering på grund av fel eller reklamation görs till samma kort som uppgavs när du lade din order. Mat i Mälardalen kommer inte att leverera en ny vara.

Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller inte ångerrätt för livsmedel och andra dagligvaror. Du har alltså ingen ångerrätt för köpta varor.

Kundtjänst

Vid frågor och reklamationer ombeds du kontakta kundtjänst via reklamation@matimalardalen.se eller 0221-201 00.

Behandling av personuppgifter

Mat i Mälardalen behandlar dina personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter, betal- och orderinformation bl.a. för att kunna hantera din beställning. 

Tvist

Vid en eventuell tvist hänvisas du till Allmänna Reklamationsnämnden. Mat i Mälardalen följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Tjänster som erbjuds av Mat i Mälardalen tillhandahålls av:

Advago AB
Östra Åpromenaden 17 B, 73131 Köping
e-post: hej@matimalardalen.se
Org. nr. 559145-3591
Kundtjänst: hej@matimalardalen.se
Tel: 0221-201 00


BESTÄLL INNAN FÖR LEVERANS PÅ TORSDAG:

0